Speeddaten en pittige sommen
We zijn weer begonnen met het nieuwe schooljaar. Waar de kinderen op maandag vol verwachting naar binnen keken om hun nieuwe plekje te zoeken, zitten ze nu al weer bijna een week in de nieuwe groepjes. Deze plaatsen zijn echter niet vast en de kinderen mogen ook veel hun eigen plekje in de klas zoeken of met andere samenwerken. Zo was de eerste samenwerkingsopdracht al met rekenen. We zijn met rekenen begonnen in het domein getallen en bewerkingen. De startopdracht was het samen maken van een rekenpuzzel. Hierbij zijn direct de pepers geïntroduceerd. Eén peper voor pittig, twee pepers voor pittiger en drie pepers voor pittigst. De kinderen kunnen zelf hun uitdaging kiezen. Naast het rekenen zijn ook de gouden weken begonnen. Het leren kennen van elkaar door middel van speeddaten. Drie minuten lang vragen aan elkaar stellen als: “Hoe oud ben je” of “Heb je broertjes en/of zusjes?” Maar ook vragen als: “Als je een boek zou schrijven waar zou die over gaan?” of “Wat vind je eng?” Van de laatste ronde hebben kinderen raadsels gemaakt over iemand in de klas. Hieruit bleek dat Mees de meeste punten had en kennelijk de meeste kinderen kent. Nou kan er vandaag of morgen nog een inhaalslag gemaakt worden.
Ylva & Isabella:
‘Het was leuk. En het was ook best wel spannend. We vonden het heel leuk dat we een nieuwe juf hadden. We vonden het speeddaten heel erg leuk. En het buiten spelen natuurlijk super leuk.’